06-luisin-strega
Mes de Luj 2016  
Io, quando leggo i racconti del Luisin, mi diverto e faccio un salto indietro nel tempo.

 

 

Per leggere tutto il post clicca sull'immagine a lato oppure qui

  

Per me, salire sul suo TAXI, non è solo sedercisi dentro ed assistere al fatto che racconta, è come salire sulla macchina del tempo e tornare a quei tempi.
Un esempio? Quando chiama la macchina dei Vigili... la zebra non trovi anche tu che sia una “botta” che ti riporta alla Milano in… bianco e nero?

Certo, prendere una multa non piace a nessuno, ma non c’è paragone tra - da la zebra l’è vegnuu giò on sorvejant… e – dalla macchina della Polizia Municipale e sceso un agente…    

Buona lettura elbor 

  


 

luisin-cover

 La veggia stria

 

La pareva pròpi ona stria de quei che andaven al “trepp” del sabet sera, in di bosch a cavall del manich de la scova. E pròpi l'è vegnuda sul mè tassi per andà a Cesan Boscon.

A on certo moment me senti toccà ona spalla come per dì de fermà la macchina.

“Semm rivaa, sciora?” Dimandi.

“Si bell fioeu, e tì te credet che mì paghi la corsa?”

La me fà restà de sass, ma pensi che la sia in vèna de scherzà, e ghe stoo al gioeugh.

“Cara la mia sciora, ma cosa la dis mai? Anca se ghe saltass  el ruzz de minga pagà, mi son content instèss per l'onor de avela portada in gir in sul mè tassi”

Me vòlti indree per vedè l'efett de la mia battuda e vedi on soris diabòlich che fà toccà el nas cont el barbòss.

“Brav fioeu, inscì te me piaset, e se mai te salta in ment de cambià idea... me mettaria a vosà che t’hee tentà de violentamm”.

“Ma disi sciora? La fà debon o per scherz?”

El soris diabòlich el sparis e la stria la sibila:

“Orco se foo de bon! E soo nò come l'andaria a finì per tì”.

Questa chi l'è noeuva! E dovaria daghela vinta a 'stà maledetta meggera? Per fortuna vedi a distanza ona -zebra- de la vigilanza urbana.

Chi non resega non ròsega. Giri la ciavetta e corri là.

“Lee l'ha pò cuntà quell che la voeur... ma l'è inscì lorda de fà voltà el stòmegh! Ghe credarà nissun!” Disi trà mì.

E lee:  “Doe tee vee tassista?  Fermess, fermess! Me fermi on còrno!  Voo apos de la  -zebra-  e ciami el capp pattuglia:

“Scior viglil, gh'hoo sù ona veggia brutta piscinina e cattiva che la voeur denunciamm per minga pagà la corsa.” 

“Denuncial de còsa?”

“De violenza carnal”

“Ciombia! l'è on affari seri, ma lù l’è sicur de 'vègh minga fà on quei scherz?”

"El ghe daga on oggiada e el vedarà se l'è inscì petitosa de fà vegnì la voeuja de scherzà!”

El derva la pòrta e el cambia tono:

“Ah! Ghe semm! Ancamò lee! Incoeu la tira man la violenza; l'altra vòlta l’era el tassametro taroccaa; quell'altra vòlta el bigliett de cent mila de cambià! Ma quand la capirà che 'l tassi bisògna pagall?”

Me fà sègn de mettom al volant e de tegnigh adree a la -zebra-. Cent pass in la gh'è 'na viletta. El ghisa el fà vegnì giò la vèggia, el sòna el campanell ven foeura on scior anzian, distint e se parlen tra lor sòtt vos. Intanta lee cont el coo bass la slisa denter in cà.

El scior el me dimanda el prezzi de la corsa, el paga e poeu:

“Ch’el scusa la mia miee... tassista, s'el savess quanti me ne fà passaa...”

El và senza voltass indrees fòrsi se vergògna de fass vedè a caragnà.

... e s’ciavo ! 

 

 


 Appunti

Chissà cos'è... el “trepp” ? dovrò chiederlo alla mia "maestrina dal lapis ross"? 

Chissà (2) perché pur vedendolo nella foto a fianco del suo TAXI Fiat 124 giallo, io quando lo leggo, lo immagino su una Fiat Multipla, nera e verde? 

Il correttore ortografico mi segnala la parola “sedercisi” come errata. Lui suggerisce “sedersi”, ma a me mi piace di più quel “cisi” mi ci fa sentire proprio dentro. 

Naturalmente la Paola, ops... la "maestrina dal lapis ross" me l'ha scritto, assieme alle correzioni della pagina, il significato di "el trepp", ma te lo proporrò assieme ad altri termini, più avanti... più avanti.
Oggi ti passo questa sua annotazione: - "El ruzz" in italiano ruzzo significa spinta, voglia intensa. Ma ritengo possa poter provenire anche da "uzzolo" capriccio, desiderio improvviso. Paola

 


 

 Fotoreportage

Due, delle tante categorie che svolgono la loro professione, sulle strade della nostra Città sono, el sciaffoeur de piaza e el ghisa.
A seguire alcune immagini, che nel caso del trasporto pubblico, mostrano lo stesso servizio ma svolto in periodi molto lontani tra loro.
Anche per la Vigilanza Urbana, le foto si riferiscono a differenti periodi, ma il soggetto è sempre lo stesso: la “Zebra” dei Ghisa 

 

02bici-taxi

 

02bici-taxi02

 

02vigili01

 

02vigili02

 

02vigili03

 

02vigili04

 

02vigili05

 

02vigili06


 

Zeber coi fiòcch

07-luglio-2016/02vigili07

Zeber coi fiòcch è la notizia con la quale concludiamo il contributo fotografico,
a questo racconto del Noster Luisin tassista

Tratta da 47MAG 
La polizia municipale di Milano raddoppierà le multe per pagare le sue nuove Bugatti
La Bugatti Veyron, l’auto più costosa e veloce del mondo, è da oggi in dotazione alla Polizia Municipale di Milano. Con una velocità di punta di 407 chilometri orari e un nuovo sistema di rilevamento automatico delle infrazioni ... per saperne di più, leggi qui.

 

 

 


 

sos-mail 
Se necessiti di un paio di consigli tecnici, per lasciare il tuo commento a questo a questo racconto, clicca sull'icona SOS Mail qui a lato, ed accederai alla scheda tecnica, che in quattro semplici passaggi ti chiarirà tutti i dubbi.
Se scrivom... elbor